Kommunikáció és Társadalmi Felelősségvállalás
A Solar Decathlon nem csak építészeti, hanem fenntarthatósági verseny is, ezért is kapott külön próbát a Kommunikáció és a Társadalmi Figyelemfelhívás.
A csapatoknak egy jól működő kommunikációs tervet kell kidolgoznia, amelyet írásban is le kell adni, valamint a verseny során aktívan használniuk is kell a különböző kommunikációs felületeken. Fontos, hogy minél több felületen és formában jelenjenek meg a csapatok, mint például újságcikkek, blogbejegyzés, különböző reklámanyagokban megjelenés. Ide tartozik a saját honlap kezelése is, valamint az érdeklődőkkel az interaktív kapcsolattartás, részvétel eseményeken és a közösségi média használata.
Fontos feladat, hogy a csapat és a projekt is közel kerüljön az érdeklődőkhöz, ezért a koeb csapata is nagy hangsúlyt fektet a kapcsolattartásra és a hasznos tartalmak megosztására.
A próba másik része a társadalmi figyelemfelhívás, hiszen a projekt fontos társadalmi üzenettel is bír: létrehozhatunk fenntartható otthonokat, amely nemcsak a lakókörnyezetnek, de lakóinak is fontos értékeket nyújthat. Cél a tudatosabb lakáskialakítás és életmód népszerűsítése, a figyelemfelhívás a fenntartható megoldásokra a kommunikációs csatornák segítségével.